شیعه خانه امام زمان (عج)

پایگاه فرهنگی ،مذهبی شیعه خانه امام زمان (عج)

شیعه خانه امام زمان (عج)

پایگاه فرهنگی ،مذهبی شیعه خانه امام زمان (عج)

هدف این پایگاه کمک به شناخت بهتر و عمیق تر مسائل جامعه،باید ها و نباید های شیعه خانه امام زمان(عج) و تعالی فرهنگ ایرانی اسلامی می باشد.

پیام های کوتاه
  • ۳ آبان ۹۴ , ۱۸:۰۰
    ...
  • ۲ آبان ۹۴ , ۱۱:۳۳
    ...
  • ۲۴ مهر ۹۴ , ۱۵:۴۵
    شعر
پربیننده ترین مطالب
  • ۹۴/۰۸/۰۳
    ...

سارقین به همه ی ما طمع دارن.....

شنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۴، ۰۵:۳۸ ب.ظ

یکی از نیازهای انسان احساس امنیته و همین نیاز به احساس امنیت و نگرانی بابت احساس ناامنی ، ما رو وادار می کنه که در طول زندگی از خودمون و داشته ها و دارایی هامون مراقبت کنیم. عجیب اینجاست که هرچه روش ها و راهکارهای ما واسه ی مراقبت از داشته ها و امکانات مادی مون بیشتر و بیشتر میشه و از وسایلی مثل گاوصندوق، قفل های حرفه ای، دوربین های کنترلی و درب های ضدسرقت و رمزدار و امثال اینها استفاده می کنیم ولی باز می بینیم و می شنویم که سارقین از روش جدید سرقت کردن و اموال کسی رو ربودن استفاده می کنن و همین باعث میشه مردم بیشتر به فکر بیفتن که باز مراقبت ها و محافظت هاشون رو بیشتر کنن. طبیعیه که اگر در این میون شما کسی رو ببینین که خیلی بی احتیاطی می کنه و مثلاً در و پنجره ی ماشین خونه رو باز میذاره، اون رو ملامت می کنین که چطور دستی دستی، دارایی هایش رو در معرض دید سارقین قرار میده. 


دوستان عزیز

اونی که از داشته ها و امکانات مادی ما خیلی مهمتره داشته های اخلاقی و معنوی ماست که البته مثل هر دارایی دیگه میتونه مورد طمع دزدها و سارقین قرار بگیره و عده ای بخوان اون رو از چنگ ما در بیارن. از وقتی که انسان تدارک این داشته ها رو می بینه، این سارقین اخلاقی برای اون نقشه می کشن و هر روز به شکلی و مدلی اون رو تهدید می کنن.


آخرین ترفند و شگرد این سارقین معنوی که البته متاسفانه خیلی هم موثر بوده فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی و رسانه های تصویریه که هر روز می بینیم:

* عده ای ایمان و اعتقاد و اخلاق و تعهد و وفاداری و پایداری خانواده رو به این شکل از دست میدن. 

* هر روز می شنویم که یکی توی باورهای معنویش تردید ایجاد شده، 

* یکی فلان تکلیف الهی رو رها کرده، 

* یکی به یک رابطه ی نادرستی آلوده شده 

* و یکی قبح و زشتی خیانت واسش کمرنگ شده و وفاداری به همسر رو فراموش کرده. 


چه بسا، ما هم از همون افرادی باشیم که باید مورد ملامت قرار بگیریم که با دستای خودمون دزدها رو به خونه و زندگی مون راه دادیم و از داشته های معنوی و اخلاقی مون آن چنان که باید و شاید مراقبت نمی کنیم.


قطعاً صحبت ما این نیست که از امکانات امروزی بهره نبریم، بلکه فقط هشدار میدیم که مراقب باشیم که سارقین در کمین اند. این سارقین به همه ی ما طمع دارن. به من، به تو، به او.


موفق باشین

سیدمجتبی حورایی

  • فرشید واحدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی