شیعه خانه امام زمان (عج)

پایگاه فرهنگی ،مذهبی شیعه خانه امام زمان (عج)

شیعه خانه امام زمان (عج)

پایگاه فرهنگی ،مذهبی شیعه خانه امام زمان (عج)

هدف این پایگاه کمک به شناخت بهتر و عمیق تر مسائل جامعه،باید ها و نباید های شیعه خانه امام زمان(عج) و تعالی فرهنگ ایرانی اسلامی می باشد.

پیام های کوتاه
  • ۳ آبان ۹۴ , ۱۸:۰۰
    ...
  • ۲ آبان ۹۴ , ۱۱:۳۳
    ...
  • ۲۴ مهر ۹۴ , ۱۵:۴۵
    شعر
پربیننده ترین مطالب
  • ۹۴/۰۸/۰۳
    ...

🔺اگر کسی با شنیدن این سخنان #بمیرد مرگ بر او رواست. 


‼️تعجب آور است چطور آقای #روحانی که در کسوت #روحانیت است نمی داند عبارات استفاده شده در خطبه یاد شده توسط ایشان (خطبه 92)،در واقع #کنایه امام(ع) به کسانی است که قبل از آنکه به سراغ حضرت بیایند، سراغ #سه_خلیفه قبل رفته بودند؟!


🔅 در واقع حضرت می فرمایند :شما که قبل از من به سراغ دیگران رفتید،حال نیز به سراغ دیگران بروید! 


🔴 لذا می فرمایند: مرا واگذارید و دیگرى را به دست آرید، زیرا ما به استقبال #حوادث و امورى میرویم که #رنگارنگ و #فتنه_آمیز است، و #چهره‏ هاى_گوناگون دارد و دل‏ها بر این #بیعت #ثابت و #عقل‏ها بر این #پیمان #استوار نمیماند،...بدانید اگر من درخواست شما را پذیرا باشم با شما آن گونه که خود می دانم رفتار خواهم کرد و به حرف #ملامتگرها و این و آن گوش نمیدهم.


🔸امام(ع) خوب می داند که مردم در زمان خلفا مخصوصا در زمان #خلیفه_سوم از #اسلام_راستین فاصله گرفته اند. 


🔺تقسیم دلخواه #پستها و #مناصب_حکومت_اسلامی و بذل و بخشش #غیر_عادلانه و طبق امیال شخصی بیت المال که در زمان #خلیفه_سوم به اوج خود رسیده بود، مردم را چنان بار آورده بود که اگر کسی می خواست سنت پیامبر را بی کم و کاست اجرا کند با مخالفت های شدیدی روبرو می شد.


🔅از اینرو حضرت می فرمایند: مرا رها کنید زیرا شما طاقت تحمل اجرای #حق و #عدالت مرا ندارید.


🔴 بد نبود آقای رئیس جمهور به دیگر فرمایشات امام (ع) نیز توجه می فرمودند :


💠حضرت در خطبه سوم  می فرمایند:  أَما واللَّه لقد تقمصها فلَان وإنه لیعلم أَن محلّب منها...

🔺«آگاه باشید به خدا سوگند (#ابابکر)، جامه #خلافت را به زور بر تن کرد،در حالی که می دانست جایگاه من نسبت به حکومت اسلامی،چون محور آسیاب است به آسیاب که دور آن حرکت می کند. او می دانست که سیل علوم از دامن کوهسار من جاری است،و مرغان دور پرواز اندیشه ها به بلندای ارزش من نتوانند پرواز کرد.»


💠 خطبه 144:إِنَّ الْأَئمة مِنْ قُریْش...

🔺همانا امامان همه از قریش بوده که درخت آن را در خاندان بنی هاشم کاشته اند، مقام ولایت و امامت در خور دیگران نیست، ودیگر مدعیّان زمامداری، شایستگی آن را ندارند.


💠 نامه 36 :...فدَع عَنْک قریشاً وَ تَرْکاضهم...

🔺 قریش را بگذار تا در گمراهی بتازند، و در جدایی سرگردان باشند، و با سرکشی و دشمنی زندگی کنند.همانا آنان در جنگ با من متّحد شدند آنگونه که پیش از من در نبرد با رسول خدا (ص) هماهنگ بودند،خدا قریش را به کیفر زشتی هایشان عذاب کند، آنها پیوند خویشاوندی مرا بریدند، و حکومت فرزند مادرم (پیامبر اکرم ) را از من ربودند.


💠 حکمت 22:  وَ قال (ع) لنا حَق فَإِن أُعْطیناه وَ إِلَّا رکبْنا...

🔺«و درود خدا بر او،فرمود:ما را حقّی است اگر به ما داده شود،وگرنه بر پشت شتران سوار شویم و برای گرفتن آن برانیم هر چند شب روی به طول انجامد.»


💠نامه 62 : فَإِن اللَّه سبحانه بعث محمداً (ص) نذیراً للعالمین...

🔺خداوند سبحان محمّد(ص) را فرستاد تا بیم دهنده جهانیان،و گواه پیامبران پیش از خود باشد. آنگاه که پیامبر(ص) به سوی خدا رفت، مسلمانان پس از وی در کار حکومت با یکدیگر درگیر شدند.سوگند به خدا نه در فکرم می گذشت،و نه در خاطرم می آمد که عرب خلافت را پس از رسول خدا (ص) از اهل بیت او بگرداند، یا مرا پس از وی از عهده دار شدن حکومت باز دارد، تنها چیزی که نگرانم کرد شتافتن مردم به سوی فلان شخص (ابوبکر) بود که با او بیعت کردند. من دست باز کشیدم، تا آنجا که دیدم گروهی از اسلام باز گشته،می خواهند دین محمّد (ص)را نابود سازند.

ابن ابی الحدید میگوید:فرمایش امام (ع)که فرموده اند: من دست باز کشیدم، یعنی اینکه از بیعت نمودن امتناع نمودم تا اینکه دیدم که مردم از دین بر میگردند.

📚شرح نهج البلاغة، ج17،ص87


📌در ادامه بد نیست عزیزان ، نظر #امام را نسبت به #خلفا ( #منتخبان_مردمی که جناب #روحانی فرمودند #امام، نظرشان را #پذیرفته بود)بدانند.



✅ کانال رسمی استاد رائفی پور و موسسه مصاف

  • فرشید واحدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی